Gezelligheid, cultuur en inpakken - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Michelle Sterren - WaarBenJij.nu Gezelligheid, cultuur en inpakken - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Michelle Sterren - WaarBenJij.nu

Gezelligheid, cultuur en inpakken

Door: Michelle van der Sterren

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Juli 2016 | Duitsland, Trier

Hoi allemaal,

Kort voor vertrek wil ik toch nog iets vertellen over het afgelopen weekend met Victoria, want dit was erg leuk en gezellig. We hebben ontzettend veel van Trier gezien en een paar erg gezellige dagen gehad. Om te beginnen was Victoria op donderdag hier in Trier en toen heb ik haar hier de uni laten zien, we hebben samen wat gegeten en daarna ergens gewandeld in de buurt van de uni waar ik nog niet geweest was. Hier kwamen we echt een super lief en aanhankelijk katje tegen, waar we ons een beetje zorgen om maakte. Ze zag er heel goed en verzorgd uit en was voor een buitenkat wel erg aanhankelijk vonden wij. Ze liep zelfs met ons mee. Uiteindelijk hebben we maar besloten om het beestje alleen te laten en zijn we terug gegaan, wel met het voornemen om de volgende dag weer even te gaan kijken of ze er nog is en hoe het gaat. Dit was dan al de eerste dag.

De tweede dag, vrijdag, zijn we erop uit gegaan en zijn we naar de stad gegaan. Hier hebben we eerst de Kaiserthermen bezocht, zijn we even bij de Basiliek binnen geweest en daarna zijn we door de stad gelopen en hebben we de winkels een beetje bekeken. Vervolgens hebben we ook in de stad nog wat gegeten. En ’s avonds zijn we gaan wandelen en hebben we het katje weer opgezocht en ja hoor, ze was er weer. Ook op precies dezelfde plek. Wat we precies moesten doen wisten we niet en we hebben maar besloten om weg te gaan. Op internet konden we namelijk ook niets vinden. Ze redde zich volgens ons prima en we gaan er maar vanuit dat ze vaker buiten is, omdat ze voor ons gevoel de weg wel kende en ook precies wist waar doorgangen zaten in het hek. We zijn ook niet meer terug gegaan, voor we ons nog schuldig gingen voelen haha.

De volgende dag, zaterdag, zijn we weer de stad in gegaan. We hebben deze dag echt heel veel gelopen. We zijn namelijk vanaf mijn kamer lopend naar de stad gegaan, maar langs het uitzichtpunt Petrisberg. Dit is denk ik een dik uur lopen. Victoria en ik waren ongeveer twee uur onderweg, maar zijn dan ook wel best lang bij het uitzichtpunt geweest. Hier heb je echt een heel mooi uitzicht over Trier. Nadat we op Petrisberg van het uitzicht hebben genoten en even wat foto’s hebben gemaakt zijn we dus verder gelopen naar de stad en hebben we eerst het Amphitheater bezocht en vervolgens heb ik Victoria een rondleiding gegeven door de stad. Ik heb haar heel veel interessante gebouwen en plekken in de stad laten zien zoals bijvoorbeeld de Porta Nigra, het Kurfürstliches Palais, de Dom, de Liebfrauenkirche en de st. Gangolf. Bij de laatste 3 zijn we ook nog even binnen geweest. ’s Avonds zijn we weer teruggegaan naar mijn kamer en kwamen we erachter dat we echt super erg verbrand waren. dus zijn we naar de winkel gelopen om boodschappen te doen voor het eten en hebben we ook maar even aftersun gekocht. En de volgende keer dan toch maar iets beter insmeren met zonnebrand.. ’s Avonds zijn we weer een stukje gaan wandelen in het parkje hier. Wat dan ook super leuk is, is dat mensen (in dit geval een groepje jongens) ons samen Nederlands horen praten. Vervolgens lopen ze dan langs en maakten ze een grap over het feit dat we zo erg verbrand waren, de reactie wanneer mensen er dan achter komen dat we ze gewoon verstaan en die taal spreken is onbetaalbaar!

De zondag was erg rustig buiten het brandalarm dat ’s ochtends afging in het gebouw waar ik woon. Wat bleek? Een chinees meisje was aan het koken en had een pan op het vuur laten staan en was ondertussen de was gaan doen. En de wasmachines staan in een ander gebouw, de logica hierachter snap ik dus helemaal niet. Het gevolg: 4 brandweerwagens en een ambulance op de stoep voor alleen wat rookontwikkeling. Dus er was wel veel sensatie op de zondagochtend haha. Victoria had om half 3 de trein al weer terug richting Heidelberg, dus we hebben deze dag niet meer zo veel gedaan. Toen Victoria weg was heb ik vooral nog van het weer genoten en ben bij de uni in het gras gaan zitten en ik heb wat filmpjes gekeken.

Inmiddels ben ik van 27 studiepunten zeker, dus dit is echt super fijn. Morgen hoor ik of ik de laatste 3 punten ook binnen heb, maar daar ben ik niet zo bang voor.
Ik heb de lessen ‘Mit Fachtexten arbeiten’ en ‘Interkulturelle Kommunikation’ beide met het eindcijfer 1,3 afgesloten. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee. En we wachten nog even af met welk cijfer ik ‘Training zum Hörverstehen’ af ga sluiten.

Dan was dit mijn laatste blog vanuit Trier. Alles is inmiddels al een beetje ingepakt, maar morgen ga ik echt alles inpakken en schoonmaken hier. Vrijdagochtend staan papa en mama vroeg hier in Trier om alles in de auto te zetten, nog even te helpen met schoonmaken en vervolgens lekker naar huis te gaan.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van deze en alle andere blogs. Jullie gaan nog een blog van mij zien wanneer ik weer terug in Nederland ben.

Liefs,

Michelle

  • 14 Juli 2016 - 08:00

    Theo Bijkerk:

    schöne Bilder! Triet bleibt eine wundebare Stadt....
    Gute Heimfahrt.
    VG Theo

  • 14 Juli 2016 - 11:36

    Irma:

    und, wie geht es der Katze???
    Gute Fahrt nach Hause!
    schöne Grüße
    Irma

  • 14 Juli 2016 - 12:12

    Sissy:

    Hallo Michelle,
    2 mal eine 1,3 wieder.... herzlichen Glückwunsch!!!! Und 30 ECTS, hättest du das selbst erwartet?? Super!!!
    Du hast Victoria ja ein nettes Kulturprogramm in Trier geboten. Toll, dass ihr so schönes Wetter hattet (weniger toll natürlich, dass ihr einen Sonnenbrand bekommen habt).
    Ich wünsche dir einen schönen Abschied in Trier, irre ich mich, wenn ich denke, dass er dir nicht wirklich schwer fallen wird? Auich wünsche ich dir bereits eine gute Heimfahrt.
    viele Grüße
    Sissy

  • 31 Juli 2016 - 14:02

    Jacqueline:

    Gefeliciteerd met al je studiepunten en goede reis terug.

    Tot in september.

    Groetjes, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Trier

Michelle

Actief sinds 09 Maart 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 3365

Voorgaande reizen:

16 Maart 2016 - 28 Juli 2016

Trier

Landen bezocht: